scaryyyyy

Vart springer tiden? Tycker det går lite för fort nu.
Jag har redan jobbat en vecka efter semstern och snart börjar ev skolan.
Eller är det bara att det känns läskigt att lämna staden för att bosätta sig i Karlstad. 40 mil från familj och vänner. Hur ska jag klara mig? Fast jag har Johannes, men ändå?
Nervös det är jag. Dels för att jag har inte blivit antagen än. Vi har inget boende, jag har inte börjat packa. Ingenting. Hade jag blivit antagen hade det nog varit mer fart på mig, men just nu känns allt lite osäkert. Jag ska trots allt ge mig ut på stort vatten. Lämna allt det trygga. USCH! Fast samtidigt JIPPIE!

I helgen var det fest hos Mo och Kimmy, mycket kul. Vi grillade och drack, vilket visade sig på söndagen när jag inte redigt kom upp ur sängen. Vid fyra kunde vi ge oss iväg till min syster på fika. Daniel hade visst bakat, och alla var tvugna att smaka =) Och gott var det också.

Nu ikväll skaj ag och Johannes på bio, Trollkarlens lärling. Men nu först ska jag till min moster och räddda hennes blommor ;) Enligt Johannes kan jag inte ta hand om blommor, förstår inte varför han tycker så?

Idag blev det en fika med Veronica, det var länge sen jag träffade henne och umgicks med henne. Men det var kul, få prata lite. Blev lite prat om skola och så, och ena sekunden lät det bra och enkelt tills hon sa något som lät mer komplicerat och svårt. Typ boende och sånt. Det gäller att ligga i har jag förstått. Men nu vet jag det, så så fort jag får andra antagningsbeskedet och vet om jag kommer in eller inte så ska jag ligga i med att få en bostad. Har ingen kvar här hemma.

Imorn börjar träningen, känns lite jobbigt att bli uppbokad igen på kvällarna, men å andra sidan vet jag hur kul vi har på träningarna så förhoopningsvis blir det nog lätt att komma in i rutinerna igen. Hinner spela tre matcher med Kff om jag tänkt rätt ;) All tid med dem är guld värd =)

Nu ska jag cykla i väg till Humleplan.

Puss kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0