2009.12.31 2010.01.01

Gott Nytt År!

Hoppas nyårsafton blev toppen. Att skumpan korkades upp vid tolv slaget. Min gjorde det ;)

Dagen började på jobbet, som vanligt känns det som. Plockade lite varor innan jag skulle gå över till charken. Tyckte nog att det var någolunda lugnt igår ändå. Segt var det i slutet iaf. Skänt att jag inte stängde igår iaf. Det hade gått mig på nerverna, när man bara väntar på tiden för att det inte händer något.
Iaf jag slutade kl 15, då mötte jag Maria och Albin, vi skulle handla det sista till maten. Sedan gick vi hem till mamma.

Jag gjorde mig iordning för kvällen och mamma och Maria fixade med maten. Sen kom även Johannes och Daniel.
17.00 stod vi på mammas balkong och så hamnens fyrverkerierna. På hennes balkong så fyrverkerierna så små ut mot när man står nere i hamnen. Men det var lika fint =)Sen blev det god mat, som jag längtade efter den. Potatisgratäng, fläskfile, sås och sallad.. Mm gott gott !
Efter vi ätit upp och styrt lite i köket ska vi börja med desserten, marängswiss. Bara att när vitar ut glassenur frysen och öppnar locket så är det i sig. Som om den varit upptinad och fryst igen flera gånger. Maria ger sig iväg och letar efter öppen affär och glass. Som tur är får hon tag på tre små glass paket på statoil. Yes, det blev också gott. Vi gjorde även en choklad sås "Vita harens chokldsås" hette den. Den skulle stå och sjuda i en timme sen skulle den vispas i 15 minuter. Men den blev god =)

Sen när jag var mätt och go och glad begav jag mig till stan för att möta upp Hanna. Vi gick sedan vidare till Martin som hade fest, ävenhans små bröder hade det så det var massa folk. Kan väl säga att jag har varit på roligare fest än denna. Massa yngre folk som man inte känner. Så jag satt med Dana i soffan och pratade. Var bäst så. Någon man känner ;)
Runt halv tolv var det dags att dra sig mot staden och torget. Polisen hade också hittat dit. Dem verkade mest intresserade av folksom hade smällare och raketer påsig en alla dem som stod med dricka i handen. Tack för att vi fick skåla vid tolv! ;) Halv ett var jag hemma. Då hade mina kompisar försvunnit någonstans.
Igår för första gången könde jag mig för gammal för denna fest och för torget, när jag inte hittade mina vänner.

Punkt

Idag har jag slappat hos Emma och hennes bästa familj. Skönt.
Kommer nsart igen =)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0