Mycket snö

Jobbet kallade idag. Charken var positionen. Lungt har det också varit, mestadels av dagen.
Sen hem en stund äta lite kvällsmat och sen åka och träna. Det var inte lätt att köra i denna snö. Det var nästan så jag tänkte vända och åka hem. Men väl ute i Gunnarsö ser jag två bilar, det är mörkt över planen.
Går ut och ser Micke och Jenny stå där. Det var mycket snö på planen, sen kom Ruda och Johanna. Vi diskuterade lite om det var värt att träna, det ändå vi skulle kunna göra var att löpa. Sen kom My också, hennes pappa sa också att idag är det nästan så man får ställa in träningen. Så det var vad vi gjorde. Hem igen och av med alla kläderna man måste ha på sig.

Sitter och kollar runt lite möbler. Vill ha en mysig etta med lagom mycket möbler. Och en skänk som jag så på IKEA igår blev jag sugen på, bara att jag hade glömt priset, men tänkte att den kostade nog bara nått på 1000 kr. Men det var visst 4000 den kostade. AJDÅ. Bye BYe på den.
Det är en del som ska inhandlas när man ska flytta till eget. Köpte tallrikar och sånt igår.

Och lite ångest har jag över att jag har varit lite slösaktig ändå den här månaden. Går något emot mig, har jag ett behov att köpa något. Oftast i form av kläder. Men sen har det även varit både alpnaeringsparty och ljusparty.
Var ju inte beredd på att hitta en lägenhet just nu. Hoppet hade lagt sig lite. Men man behöver ju inte köpa allt på en och samma gång.

Det jag har blivit orolg över nu är timmarna på jobbet. Nu ska det in YTTLIGARE en tjej på jobbet. Och nej jag är inte glad åt det. Det kan betyda ännu mindre timmar för mig och det har jag inte råd me.
Varför ta in en ny, när vi är flera som inte har full arbetsvecka?
Varför inte köra turordning?
Varför, varför, varför?
Jag förstår helt enkelt hur ni tänker!

Nu ska jag räkna pengar.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0