Heldag med Mamma <3

Idag var planen mamma och staden.
Jag åkte till henne på förmiddagen, satt i solen och pratade lite. Maria och Albin kom förbi en sväng =)
När dem åkt, åkte jag och mamma till Jysk. Mamma köpte två solstolar, där hänger jag i sommar ;)
Jag hittade två duschhanddukar.
Efter det hämtade vi Isabell i skolan och gav oss in till stan, där belv det lite shopping.
Isabell hittade ett par fotbollsskor och fina avslutningskläder =)
Mamma hittade också lite, så jag gick mellan två hyttar på Kappahl.
Kul att se mamma så glad när hon handlar =)

Eftersom att det var en så fin sommardag tog vi oss en glass på Mandarinen. Och idag insåg jag att dem där 35 kronerna för två kulor på Mandariner är värt priset. Det är inte små kulor man får. Och mammas mjukglass var också mycket på. Hon beställde en liten och hade man gått till en annan butik hade det motsvarats deras stora.

Innan vi åkte hem strohandlade vi på domus. Lönen kom igår =)
Iaf, innan vi storhandlade åkte vi upp till parkering och lämnade påsarna och och pratade med Janne och utan att tänka på det, låste vi dörren och åkte ner till Domus. Det var bara det att när vi kom upp igen stod ena bildörren öppen, vi glömmde alltså stänga den innan vi åkte ner. Tur att vi hade bilen där vi hade den ;)

Jag följde med mamma hem efter det, där åt vi grillade kyckling och potatissallad och satt och njöt på balkongen innan vi åkte hem till mig och åt jordgubbar med grädde. Guttans.

Igår hade jag också ledigt, då var planen först att träffa Maria och Albin en stund men det hanns inte med. Maria skulle jobba vid två och dem behövde fixa lite saker innan, så jag skickade runt till några kompisar vilket i sin tyr inte heller hade tid. Så jag gick in på stan en sväng, kollade hur länge mamma skulle jobba och inne på Domus mötte jag Maria med familj. Sen ringde Emmy som jag hade skickat till tidigare så hon kom in en sväng, innan jag skulle möta mamma och hjälpa henne kolla på kläder, vilekt  jag tycker är kul=) Så Emmy en sväng sen mamma och sen Hanna vid halv fem (fast det var bokat dagen innan ) men iaf, helt plötsligt blev dagen fullbokade. Jag avslutade med träning på kvällen så det blev ungeför 1½ h på varje ställe och person.

Imorn är det jobb igen, känns inte lockande när man haft två väldigt bra lediga dagar =)

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0