Skola och städa.

Igår började jag skolan, i Skövde. Vi gjorde ett litet platsbyte förra veckan.
det gick interedigt som vi tänkt i Karlstad och lämnade in sena anmälningar till Skövde, där jag kom in. Tyvärr har inte Johannes fått något plats än, men jag håller tummarna för honom <3

Som sagt, skolan började igår, och när jag kommer in till salen var det fullsatt. Jag stod längst bak i salen och försökte förstå vad läraren pratade om. Vilket jag inte gjorde. Vi hade lektion från 13.15-15 och jag var glad när lektionen slutade, då slapp jag lidandet och min ensamhet. Johannes hämtade upp mig och vi åkte till Mio för att kolla på soffor. De har 1000 kr rabatt på soffor så vi tänkte tat vi kanske skulle hittat någon. Det gjorde vi tydligen, Johannes pratade mycket om en soffa han tyckte om, så det kanske blir den. En lagom stor soffa till oss med divan =) Härligt.

Efter Mio besöket åkte vi till Jönköping och IKEA. Det känns så tomt i lägenhet och vi vet att vi ska köpa lite saker och IKEA är bra på det. Vi kom iaf ut med en byrå (som vi tackar vissa arbetskamrater för, vi tog pengarna vi fick utav de till den.) Sen köpte vi även en badrumsmatta, toalettborste, bomullshållare, en klaffstol och ett grytunderlägg. 

Idag var det skola redan 8.15 och jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid för att få en plats med stol och bord, men när jag kommer till skolan ska jag hitta en parkering, och hur lätt är det? Speciellt när man inte är så haj på området runt skolan eller jag ska väl säga Skövde överhuvudtaget. Så jag blev lite sen idag också, men vi var inte lika många idag. Skönt. 

Har fem timmars uppehåll från skolan så då är det städa i lägenheten som gäller. För att vi skulle kunna ta lägenheten igår var vi tvugna att själva städa efter renoveringen. Alltså dammsuga, damma torka golv och sånt. Men jag börjar ångra mig. Hade varit skönt med en städad lägenhet. 

Nu får nog pausen vara slut. 

Hörs senare. Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0