Tisadag 21/9

Idag har det varit skolfritt. Skönt. Vi sov väldigt länge. Jag förstår inte att jag är så trött hela tiden. Vi vaknade vid halv elva idag och då var jag helt slut nästan. Ungefär så som när klockan ringer sju på morgonen. Men vi tog oss upp idag också. Idag hade jag tänkt plugga en massa, det blev några sidor lästa i boken. Jag måste förstå externredovisningen!! Jag pluggade när Johannes var iväg och när han kom hem var klockan redan halv tre, vart tog tiden vägen? Så då var det dags att börja laga mat. Idag åt vi currykycklinggryta och blomkålsris.  Det var gott =) Ja som ni förstår så går jag och Johannes på LCHF. Än så länge har vi klarat oss bra.

I helgen var vi i Oskarshamn, vi röstade och jag spelade fotboll. Vet inte om jag har fattat det där med alla olika röstningar men aja, jag ska göra bättre ifrån mig nästa gång ;)

Matchen gick inte så bra. Vi förlorade, andra förlusten hemma. Vet inte alls vad vi höll på med ibland. Vi är mycket bättre än vad vi visade i söndags. Men på lördag, sista matchen för denna säsong, då vinner vi =) Får se hur jag kanske lösa det, om jag ska vara med eller inte. Skulle vara kul, men jag får se. Det kostar att åka härifrån.

Imorn har jag inte lektions förens på kvällen så då ska jag styra i lägenheten och plugga. Allt vi tagit med från Oskarshamn står i vardagsrummet i kartonger eller väskor, det är skönt om man kan får bort dom så man inte bara får ställa undan det när soffan väl kommer =) Johannes längtar fortfarande. Han sa idag att han vill ha en kalender så han kan skriva upp när soffan kommer, sötnos <3 Det roliga är att han är inte ens hemma, då är han och jobbar i Oskarshamn. Så när han väl är här någon helg lär han vara soffpotatis ;)

Johannes har styrt lite med lägnheten idag, han ska ha en väldigt liten studio i klädkammaren/förrådet så det har han fixat bord till och borrat och haft sig. Han har även försökt sätta upp lite lampor i taken, men det är något fel på strömmen i dom uttagen så vi får väl ringa på någon imorn antar jag.

Han har även lyckats stuka foten, han var ute och sprang och trampade väldigt snett så nu är han ganska svullen vid ankelknölen. Stackarn, han fick hoppa på ett ben ca en kilometer.  Och jag var på träning plus att han inte hade någon mobil med sig, så jag kunde inte hjälpa han heller. Hoppas det lägger sig till imorn.

Kvällsmaten blev en god smoothie =) Mmm, grädde! ;)

Sov gott

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0