Vilken soffa?

Idag hade jag bara frivilliga kurser på schemat, så jag hoppade över dom.
Istället körde jag Johannes till arbetsförmedlingen, jag själv gick in på stan den stunde han var där.
Jag hittade Lagerhaus inne i en galleria/köpcenter. Och det var precis vad jag letade efter då. Skulle kunnat köpa en del saker där inne, men som tur var sa plånboken ifrån. Men jag köpte ett diskställ och kakeldekor. Var lite osäker på vad Johannes skulle tycka om dom, men han gillade dom. Tur det =) Han suckade lite först när jag sa att jag hade köpt kakeldekor, men sen när han fick se dom gick han då med på det =)

Jag har även mailat till ett fotbollslag här i Skövde och ska gå och träna med de imorgon. Det ska bli kul, men även lite spänt eftersom att det är helt nya människor, säkert helt nytt träningsupplägg och andra saker. Är lite orolig över konditionsövningar om det kommer, har inte den bästa och borde ha bättre för den division jag har spelat i under sommaren. Men men, det är inget att göra åt nu.

Vi har även varit i Tibro i en liten möbelaffär. Andreas sa att det fanns lite möbelaffärer där. Vi hittade EN. Ialla fall, vi gick in och kollade och hittade en soffa som vi tyckte om, men vi var tvungna att mäta i vardagsrummet först. Så vi bestämde oss inte för någon. På vägen hem svängde vi in på EM och kollade deras soffor. Oj vi är förvirrade. För stor, för liten, för dyr, för........etc.
Vi har hittat en soffa som vi tycker om, den är stor. Och den kostar lite... Säljaren i EM-butiken gav ett bra tips att vi skulle lägga ut saker, typ videofilmer eller liknande  i den storleken soffan var, så man kan se hur mycket den tar av vardagsrummet. Så vi gjorde det. Blev vi klokare? Nej. Jag ringde min syster på videosamtal så att jag kunde visa vår "soffa" för henne. Frågade vad hon tyckter om storleken. Hon tyckte det verkade bra. Blev vi klokare? Nej.. Hade soffan inte varit så dyr hade vi nog inte tvekat så här mycket.

Dagens glada nyhet: Vi fick en tvättmaskin inkopplade och provtvätten gick bra. Nu hänger det kalsonger och strumpor lite varstans i lägenheten.

Johannes hälsar.

Kram godnatt

Kommentarer
Postat av: Göran Karlsson/Isabell Nääf

Lycka till med det ev.nya laget!

2010-09-09 @ 14:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0