En artikel

Har lovat mina icke småländska kompisar en artikel där de skrivit på småländska.

Johanna
Du komme väl te Börjes Tingsryd maaken 9-12 juli däka lella,
sau vi fau träffas. Vi mauste va mä fraun första stunn sau vi inte missa nået.
Pau lörda ä dä veteranbila pau Börjes, å sau kann vi ta en svängom te Minimix.
Pau sönda bjuå Börjes på körkkaffe i Sockenstuan. Måndann ä de mönna
hästa pau Börjes törj o sau kör di me landuå å droska.
Maakensafton månda 9 juli ä de teatä klockan åtta pau kvällen.
Hele tisdan är dä knalla au hantverkare som sälj allt möjlitt.
Jag vänta pau dej!
Kalle
(Barometen-OT lördag 9 juli 2011)

Hoppas ni förstås vad di säger ;)

För övrigt så börjar det lukta mat i lägenhet. Mm. Idag är det Johannes som lagar mat. Medans han gör det sköter jag tävtten och skriver lite på min inlämninngsuppgift som ska vara inne på måndag.

Ha en trevlig lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0