PYsslig

Helt plötsligt fick jag en hel eftermiddag över. När hände det senast?
Som jag skrev tidigare så var jag i skolan och började med lite inlämningar. Men när vi kände att det tog stopp så tog det även stopp för pluggandet och vi skiljdes åt. Halv tre. Jag hade räknat med fem eller något. Aja, nu fick jag som sagt en hel eftermiddag. Och vad gör man då? Det jag tänkte på, på vägen hem var att jag iaf skulle fixa någon mat och plockan undan lite. Väl hemma fixade jag mat, makaronilåda med kryddig korv. Det är första gången jag gör det så jag hittade ett gott recept på matklubben. Efter det plockande jag undan lite, körde igång tvättmaskinen, gjrode en äppelpaj tills Johannes kom hem från gymmet. Och han blevväldigt glad över det. Det första han sa när han kom in genom dörren var " Yes, det var här lukten kom ifrån". Så, så uppskattat var det ;) Gott var det också :)

Jag har även, för ovanlighetens skull pysslat. Vi har haft en del tidningar som legat på borden och jag tröttnade på det så jag gjorde ett eget tidningsställ ;) Herregud, att jag skulle komma på den ideen. Det är inte likt mig. Men kanske att det händer någon gång vart tionde år ;) Iaf, jag tog en kartong och fixkade den till en lagom storlek sen limmade och tejpade jag fast ett snyggt inslagspapper. Och woalla, där hade vi ett tidningsställ. Bild kanske kommer imorgon ;)

Ikväll sörjer vi för det ryska hockeylaget som dog i en flygkrasch, bland de fanns även Stefan Liv. R.I.P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0