Smink Smink Smink....

Sitter och kollar och suckar över alla fina sminkningar folk kan göra som inte jag kan. Eller alla ögonskuggefärger och borstar som dom har, som inte jag har. Jag vet, övning ger färdighet. Men när jag kollar på en sminkning och sen ser hur många ögonskuggor dom har använt, så undrar jag hur jag ska klara ut det. Jag tycker det är himla roligt med smink, men jag vill ha mer, jag vill kunna mer. Vilka färger ska jag använda ihop? Hur ska jag lägga dom? Hur ska jag göra för att få den sotningen? Blandningen? Det är många frågor jag ställer mig själv när jag kollar på en sminkning. Jag undrar också om dom som är sådär duktiga, som inte läst makeupartist, utan bara är duktiga, är dom kreativa av sig? Faller det sig lite naturligt när dom får en pensel i handen och ser alla färger dom har att välja på, vad dom ska göra? Hur dom ska göra?  
 
Kollade in vad det kostar att utbilda sig till makeup artist, 62.500 kroner. Det är som hittat! Och så kanske man vill köpa till något också, så då måste man ha ett kapital. Man får nog nästan räkna med 100.000, vilket betyder att det är 100.000 för mycket för mig. Sen vill jag egentligen inte bli makeupartist och jobba med det. Jag vill bara gå den utbildningen för att lära mig. Och då känns genast 100.000 alldeles alldeles för mycket! 
 
Jag antar att det är bara att fortsätta och hoppas på att en dag sitter det hos mig också :)
 
Nu borde jag gå och sova, klockan är mycket!
Godnatt
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0