Träningsläger i Landskorna

Nu har jag äntligen kommit hem efter alla utflykter som varit dom senaste veckorna. Från Oskarshamn i öst till Göteborg i väst. Från Luleå i norr till Landskrona i söder och detta från påsk fram till nu. Resorna har varit väldigt roliga men det tar på krafterna att bara komma hem och tvätta och packa väska för att ge sig iväg igen. 
 
Senaste resan var till Landskrona och träningsläger. Vi åkte torsdag eftermiddag och kom hem nu ikväll. Jag har haft väldigt roligt och det har blivit många skämt och skratt. Vi spelade även en match där nere mot ett lag som också var på träningsläger och det var nog den tråkigaste och skämmigaste matchen jag har spelat. Laget vi mötte gnällde från första tackling tills domarn blåste av matchen. Allt vi gjorde skrattade och hånade dom oss för. Och när vi gjorde mål skreks det en massa saker om oss. Skönt att vi är sånt moget lag som inte svara dom muntliget utan blir tuffare i vårt kroppsspel istället. Det kommer man mycket längre på. Fortsätta spela vårt spel med en touch av närkontakt. Och det avslutande den sista träningen på träningslägret var den stenhårda boll som mitt ansikte fick känna på. Från cirka en meters avstånd får jag en hård boll i ansiktet och flyger ner i backen. Efter det behövde jag inte fylla läpparna iaf, den var lite tjocka efter det, som tur är det så har det lagt sig nu. Nu är det bara lite ömhet kvar på vänstersida som ska försvinna. 
 
Buset den här helgen var att vi köpte ett par väldigt fina string med stay-ups spännen och la i en tränares sko, herrgud, jag kunde verkligen inte kolla på han när han kom till samling för jag visste att jag inte skulle kunna hålla mig för skratt när jag såg han. Och jag dog av skratt när jag såg han så vi blev nog ganska avslöjade med vem det var som hade gjort det ;) Inget läger är fulländat om man inte gör något roligt på tränarna ;) 
 
Nu ska jag njuta av dom få timmarna jag har själv och innan alla förpliktelser kallar för skolan och annat som ska göras. 
 
Heddo!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Sara! Nu är du hemma igen, men du verkar ha haft det väldigt bra, synd att du fick en boll i ansiktet, det måste ha gjort jätteont. Vi får se när vi ses härnäst, hälsa till Åse och Johannes. Kram.

Svar: Hej :) Ja det var ett väldigt bra läger :) Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi ses! Många kramar
Sara

2013-04-15 @ 18:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0