Äntligen har den fallit.

Igår morse hände det. Det jag har väntat på ett tag. SNÖN!
Men det var så lustigt ändå. Jag gick upp vi sju för att börja jobba halv nio. Runt halv åtta satt jag och åt frukost och då lå där ingen snö på backen, sen efter bara några minuter snöade. Jag log som när jag var liten och såg snön falla. Nu kanske julkänslorna i kroppen börja kännas =) Med bara tio dagar kvar till jul så borde det vara passande.

Igår efter jobbet jag och Maria julgodis. Mmm så gott. Man får ju i sig lite choklad medans man gör det. Gott. Isabell och Maria hade gjort marsipan. Jag kände mig inte jätte pepp på julgodis, kände mig så trött efter jobbet så jag misslyckades med mina nougatcrisps. Får se om jag gör nya. Om jag har tid och orkar. Det är mycket nu innan Julafton. Mycket jobb och det sista i skolan. Som nationella provet i matte C. Det bara måste klaras och det är imorn. Det suger att jag har tappat lusten för att plugga, men jag har läst igenom två kapitel för att försöka förstå lite bättre. Jag håller tummarna.

Idag blev det middag hos mamma, det bjöds på fläskfilé med ris, sås och grönsaker. Det var gott, som alltid.
Sen gick jag igenom lite av de kassar som jag har där. Det blir ännu mer kläder som ska trängas i Johannes lägenhet efter det ;)

Nu sitter jag och funderar på vilken film jag ska titta på ikväll. Antingen "Holiday" eller "Skicka vidare". Vet inte om jag har sett skicka vidare. Holiday har jag kanske sett en eller två gånger, men svårt att välja bort den filmen. Jude Law är ju med (han tackar man inte nej till att titta på) ;)

Tillbaks till matten en stund



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0