17 Januari

Idag har vi inte ansträngt oss mycket för att göra något.
Jag var och tränade fotboll 11.15-12.30.
När jag kom hem låg Johannes fortfarande i sängen. Och gissa vad?
Han var lite bakis. Det händer ungefär två gånger om året.
Anledningen till att han var det, var för att vi var på 40-års fest igår.
Han syster fyllde år, och gratissprit verkar bra ;)

Det var mellan roligt igår, jag känner inte så många människor och Johannes hänger med killarna.
Men efter en stund lättar stämningen upp mellan mig och folket. Jag som är blyg går inte rakt in bland folk och pratar. Sitter hellre lugnt och tyst vid bordet. ;) Dags att börja tro på sig själv.
Men som jag sa till en igår. Jag känne mig lite. 20 år liksom. Alla som är där är över 30.
Ja, kanske några var under men mer en hälften var iaf över 30. Och då tänker jag, vad har vi att prata om?
Dem har barn, hus, jobb. Jag har "sambo" och kanppt jobb. Slutade skolan för 1 ½ år sen.

Men när vi väl kom igång och pratade känndes det ändå bra. Dem verkade förstå mig och jag försökte förstå dem.

Hemgången tog lite längre tid än vanligt. Var tvungen att få med mig älsk hem. Och det var inte allt för lätt. Vet inte hur många gånger han låg i snön. Men hem kom vi. Och när vi gick där kännde jag " shit jobbigt, hur ska det här gå" men så får jag också tänka på hur många gånger han har hjälpt mig. Och jag ska bara vara tacksam att han har ställt upp så. Att jag kommit hem till hans säng. Och inte någon annanstans.
En av anledningarna till att jag älskar honom. Sen har han självklart ett fint hjärta också.

Ikväll blev jag lite ratslös så var tvungen att ta mig ut en sväng. Johannes ville ha en kebab med pommer och cola nappar. Jag fixar det. Beställer på ninos, åker till maxi medans han fixar. När jag kommer till Ninos, så står där en pizza och en låda med min kebabsallad jag säger" Men jag ska inte ha pizza, eller kebab special är en pizza" ja säger han. jag säger "inga pommes på, näe. Han får nöja sig med det" Betalar och åker hem. Förklara för Johannes att jag var någon annanstans när jag beställde. Han frågade sen om cola napparna. Ooops, dem glömde jag också. Hahah två saker skulle jag komma ihåg. Och det gick åt skogen.

Nu kallar sängen hör jag ;)

Puss godnatt

Kommentarer
Postat av: Maria

Min söta förvirrade syster!

2010-01-18 @ 12:08:03
URL: http://mariacn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0