Matlagardag

Idag började jag jobba vid 8,00. När klockan ringde vid halv sju eller ja, när Johannes gick upp vid halv sex är jag helt död i kroppen. Som att man var förlamad. Hur det nu känns, men ändå. Jag somnade inte redigt om den sista timmen innan jag skulle upp. Man blir bara ännu tröttare, fast jag tror inte jag kan vara tröttare än vad jag var imorse.

Ialla fall, måndag morgon när man börjar klockan åtta ska man laga mat. Om man är i charken förstås, vilket jag var. Detta för att det säljer mycket bra vid lunch och även under em. Så, jag gjorde grekiskt pastasallad och orientalisk kycklinggratäng. Man är inte så jätteladdad klockan åtta på morgen för att laga mat. Men men.
Sen runt två var det dags för en ny omgång. Gratängen hade nästan tagit slut och då gjorde jag en dubbelsats på morgen, så det fick bli dubbelt igen. Och när Jossan kom gjorde hon en gratäng med fläskfilé, pasta och bearneasisås. Mycket god.

Efter jobbet tog jag en sväng förbi mamma, hämtade mina presenter som jag fick igår samt kollade in Isabells nya tv, blev jätte bra =)

Lönen kom i fredags så nu tänkte jag sätta mig och kolla igenom mina räkningar och sådant där jätte roligt.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0