Skövde stad

Idag har jag varit ledig från skolan. Vi sov länge, alldeles för länge. Johannes hade ställt klockan på nio och jag på halv tio, båda ville upp någorlunda tidigt idag. Vi gick upp vid elva. Inte konstigt att våra dagar känns korta.
Iaf det blev frukost och lite styr i lägenheten sen åkte vi in till stan. Och hem kom jag med några kassar och lite mindre pengar på kortet. Yeay ;) Men vi hade en mysig dag. Faktiskt så köpte vi korv med bröd på stan för att vi var tvungan att få i oss något. Vi har inte ätit bröd på en vecka. Så idag har vi syndat lite. Men två korv med börd kostade 100 kr. Herregud. Det var ett lyxigt ställe. Eller det var ett stånd på torget. Men 100 spänn, det var lite väl mycket.

Till kvällen tillagade vi stekt fläskfile ugnstekt blomkål och hicorysås. Väldigt god. Köp den. Finns på ica. En kall sås som funkar till kött. Vi hade även lite vin till det =)

Resten av kvällen får bli tv och lite data =) Skönt. Är ändå lite trött även fast vi sovit så långe.
Förresten det här är första helgen i Skövde. Innan vi åkte in mot stan funderade vi på vad vi skulle göra idag, jag kom fram till att det är lite ensamt här i Skövde. Inte så att man kan höra av sig till någon direkt. Inte som hemma. Så vad gör man i Skövde? Imorn? På söndag? Får ev. bli lite plugg, det behövs.

Jag är väldigt sugen på att tatuera mig. Dags att leta upp någon i Skövde och göra en tror jag =) Ska bara komma på vad, eller jag har lite ideer men ska bara finslipa lite på dom och vart jag ska sätta dom. That´s the question.

Godnatt folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0