Styr och ställ

Idag sov vi länge IGEN! Vi är dåliga på att gå upp tidigt, till och med när vi ställer klockan. Tror jag ställde klockan på halv tio, strax innan elva gick jag upp. Lite ångest.

När jag väl var uppe satte jag igång tvättmaskinen och åt lite frukost, sen gav jag mig på vardagsrummet. Johannes med för den delen. När vi har kommit hem från Oskarshamn med bilen full av lådor har vi bara ställt in dom i vardagsrummet, så jag tyckte det var dags att vi började plocka lite med det. Johannes börjar jobba om en vecka och när vi då träffas på helgerna ska vi inte behöva städa. Så lite har vi fått undan idag. Vi har ganska mycket kläder. När jag trodde att jag gått igenom allt säger Johannes att den där säcken är din. WHAT?! När jag höll på med dom andra kläderna tyckte jag att det fattades något, sen glömde jag bort det. Det låg i säcken alltså. Nu var det som tur var inte en full svart säck, men halva och det räcker. Imorn ska jag köpa galjar iaf.  

Min kära mamma ringde mitt under städandet, och innan hon ringde stod jag och funderade på när hon skulle sakna mig. Vilket jag sa till henne, hon svarade med att hon saknar mig hela tiden =) Vi som pratade dagligen förut, mest på jobbet, men dagligen. Nu pratar vi kanske en gång i veckan. Men båda har nog mycket för sig. Och mamma ska bli sambo så hennes tankar är nu fullt igång med hur det ska se ut i lägenheten. Möbler, färger m.m. Men jag är som sagt väldigt glad för min mamma! <3

Maten idag bestod av lax och blomkål i ugn. Det var gott, min syster tipsade om det på sin blogg och då var vi tvungna att också göra det. Båda går på LCHF diet så det är bra att ta hennes maträtter, hon är så iderik i köket. Mycket mer än vad jag är som måste följa en receptbok, från punkt till punkt.

På tal om receptbok, igår fick jag en bok utav Johannes, LCHF husmanskost =) En bra bok, jag köpte en sån till min syster precis när dom hade börjat med dieten. Den har jag suttit och skrivit av en del recept ifrån, och det var jobbigt. Men nu har jag en egen =) Så nu slipper jag skriva av de resterande recepten jag ville ha från boken.

LCHF dieten tycker jag innhåller mycket ägg, vilket jag inte är så förtjust i men det funkar. Bara jag slipper äta det en gång om dan. Men iaf, vissa saker man lagar har lite ägg smak i sig om man haft det i. Jag tycker att de andra ingredienserna ska ta bort smaken. I alla fall, jag gjorde ett par kex ur LCHF boken, mandel och kokoskex. Ser väldigt goda ut på bilden, mina blev inte lika goda plus att man känner lite ägg smak, och då är det massa nötter och frön i dom. Typiskt. Men jag kommer väl vara på dom när jag väldigt sugen på något ;)

Har även pratat en snabbis med Hanna idag=) Hon var på jobbet så hon verkade lite stressad, men vi ska träffas när jag kommer till Oskarshamn nästa gång,vilket kan bli till helgen =)

Nu har jag pladdrat färdigt för idag, nu ska jag gå och lägga mig. Klockan ringer 06,15 imorn och då måste jag bara upp. Yeay!

Godnattens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0