Tryggare kan ingen vara.

När jag var tonåring skulle jag absolut flytta från skithålan Oskarshamn. Ofta man ville bo där liksom!! Några år senare bor jag 27 mil bort. Jag tog steget utanför den trygga gränsen. Andra gjorde det och de trivdes som fiskarna i vattnet, de hade hittat rätt. Så varför skulle inte jag också kunna göra det?

Jag säger inte att jag inte trivs i Skövde, jag säger bara att jag är trygg i Oskarshamn, jag vet vad jag har där. Att vara ensam i Oskarshamn betyder inte bokstavligt ensam, medan i Skövde så betyder ensam just ensam. Är det inte fotboll eller skola så sitter jag inne i lägenheten och ugglar.

Att flytta från den trygga gränser passar inte alla!


Kommentarer
Postat av: Mo

snart är du tillbaka i tryggheten för några dagar.. Jag längtar efter dig! :) Och ibland är det just en flytt ifrån något som krävs för att inse vad man saknar och behöver =) och jag behöver dig så kom hem =) gärna nu! =) puss!

2012-03-29 @ 16:44:04
Postat av: Elin

Jag håller helt med dig!! Det är ibland ensamt att lämna tryggt område. Kom ihåg att jag finns! Du får gärna spendera tid med mig när du känner dig ensam :)

2012-03-29 @ 21:48:28
URL: http://hennessanning.se
Postat av: Maria

Min älskade syster. Om jag fick bestämma så skulle du bo hemma hos mig så jag vet var jag har dig :)



Men samtidigt så vill jag att du är ute och reser och flyttar runt och skapar ny vänskap och kunskap för det är viktigt.

Vi finns kvar här hemma och väntar på dig.



Stor Kram!

2012-03-29 @ 23:28:01
URL: http://mariacn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad söta ni är!

Imorn kommer jag! ÄNTLIGEN!:)



Ja, Elin, det ska vi verkligen göra! Varför vara ensamma när vi kan vara tillsammans? :)



Puss

2012-04-03 @ 15:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0