Som Nykär

Att vara i ett distansförhållande får en att känna sig nykär varje gång man träffas efter, ja som oftast i mitt fall, fem dagar. Det är inte så länge tänker ni. Men vecka efter vecka ifrån varandra sätter sina spår. Man kommer inte riktigt in i en vardag utan hela helgen blir mest mys och att ta vara på tiden att umgås.

När J kom hem en fredagskväll stod jag och fixade mat, det var nästan pirrigt och lite spännande, samtidigt som jag längtade så mycket efter han.
Men just då när han kom hem kändes det som att jag stod och fixade mat inför en dejt, första dejten. Jag blev lite nervös samtidigt glad, men efter en puss eller två kände jag mig lugn och kunde slappna av (en dejt kan väl annars kännas spänd under en längre tid).

I alla fall, nu är jag där igen. Imorn ska jag träffa J igen efter en och en halv vecka ifrån varandra. Jag är redan spänd och exalterad. Tankegångar; vad ska jag ha på mig? Hur ska jag göra med håret? Sminket? ????
Grejen är den att han springer Göteborgsvarvet så vi kommer bara träffas en stund på kvällen, men ändå gör det mig så engagerad. Som en dejt, man vill ju vara snygg när man ska träffa någon ;)
Så det är väl bäst att jag släcker lampan och sover så jag kan gå upp i god tid för att göra mig iordning ;)

Godnatt mina vänner <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0