Vart har jag varit?

Tiden rullar och jag med den. Jag har varken haft tid, ork eller inspiration till att skriva något. Och eftersom att jag oftast skriver om vad jag har gjort så vet jag egentligen inte vilken inspiration jag vill ha ;) 
 
Mycket av min tid går som jag sagt tidigare till examensarbetet. Vi har nu börjat med våra intervjuer hos företag och konsulter. Imorn åker jag med Åse till Luleå för att göra en del intervjuer där. Nu innan påk var vi hemma hos mig och hade intervjuer där. Vi skickade ut till cirka tio konsulter här runt om i Skararborg för att be de hjälpa oss med företag och om de själva kunde ställa upp. TVÅ svar fick vi. Hur svårt kan det vara att svara och säga " Nej tyvärr kan vi inte hjälpa er" eller vad som. Grejjen med vårt exjobb är att vi måste gå via konsulterna för att hitta företagen som outsourcar och utan konsulter som svarar eller häjlper till kommer vi ingenstans. Så vi fick rycka i våra kontakter och har nu löst vårt problem vilket innebär att vi får åka Sverige runt. Det positiva i allt detta är att man får se en annan del av Sverige, jag hade nog inte åkt till Luleå om det inte var för exjobbet. Samma som för Åse som inte hade åkt till Oskarshamn om det inte var för exjobbet. 
 
Hemma i Oskarshamn firade vi påsk med mamma, Kari, Isabell, Maria, Daniel och Albin. Kari hade gjort en massa god mat och Maria hade gjort både cheesecake och pannacotta med fruktsallad. Smarrigt! Och inte nog med det, efter allt detta goda satt vi och tryckte i oss en massa godis. Innana vi åkte hem i söndags var vi och firade Myrna som fyllde år igår. Där bjöds på lax och potatis med olika kalla såser och som efterrätt tårta, kakor och godis. Jag vet inte hur mycket godis jag har fått i mig de här dagarna...
 
Idag ska vi ha vår tredje intervju i Göteborg! Där ska vi träffa en konsult, så det blir en snabbvisit dit i eftermiddag men innan det ska det styras med att fixa en lite present, söka jobb och börja tänka på att packa tills imorn. 
 
Nehe, dags att börja!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0