Färgning och dagens makeup :)

Häromdagen färgade jag håret, jag tyckte att det var dags. När man känner att håret bara är grått och trist, så känns även som att ansiktet tappar sin lyster. Sen slänger man i en hårfärg och man får lyster i både hår och ansikte igen :) Älska hårfärg! ;) 
 
Innan färgningen
 
Jag testade en ny färgningsform, eller vad man ska kalla det. Det var i form av mousse. Man ska jobba med den ungefär som en hårinpackning men ändå först och främst lägga färg i hårbotten så man slipper utväxten ;) Jag tyckte att den var lätt att använda, lättare än att stå med den vanliga flaskan, speciellt när man gör på sig själv. Den färgen jag använde nu hette "Chestnut Brown" men oavsett vad jag väljer för brun, brun/röd färg så ser jag bara det i hårbotten för i längderna händer det inte så mycket. Det kanske krävs en avfärgning eller att en frisör kan få ordning på längderna. Men min studentekeonomi tillåter inte frisörbesök just nu. 
 
 
Som sagt, bara lite färg i håret kan få hela ansiktet att lysa upp och håret ser mycket fräschare ut tycker jag. 
Jag slår ihop efterbilden av hårfärgen med dagens makeup :) Lite guldaktigt ögonskugga med eyeliner och ett matt läppglans i härligt lila/rosa färg :) 
 
Tack för mig, Hej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0