Makeup is my passion

Det blir inte så mycket sminkningar nu när jag inte är ute så mycket, och det känns onödigt att vara fullt spacklad när jag ändå bara hänger i soffan. Men förra helgen och i fredags hade jag planer vilket gjorde att jag gärna ställde mig framför spegeln och smnkade mig. Det är inte ofta jag gör enklare sminkningar, men som nu, när det inte har blivit så ofta, då går jag loss ännu mer när jag väl sminkar mig. Då vill jag inte ha något enkelt, då vill jag göra något som jag inspererats av när jag läst andra sminkbloggar. Dom bästa är Linda Halberg, Imakeyousmile och Helen Torsgård. Dom är så duktiga, två utav dom är makeupartister och en har bara lärt sig just för att det är ett så stort intresse. 
 
Guldig skugga på 2/3 av ögonlocket sen mörklila i
ytterkant och suddat i globlinjen.
 
 
Grön skugga i främre delen av ögonlocket och i yterkant samt
suddat i globlinjen. Persikofärg på mitten av ögonlocket.
 
 
 
Köpte en ny och min första! läppenna i fredags. Kommer från Isadoras höstkollektion och heter Zinfandel nr 27. Så. Jäkla. Snygg. Älskar den! Till den hade jag mörkgrön ögonskugga på hela ögonlocket.
 
 
Nu är jag väldigt sugen på att göra en makeup, kanske blir något enkelt idag just för att det är match. Kan matcha den med våra färger, svart och gult ;) 
 
På återseende!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0