Så nära men ändå inte.

Idag kom andra intaget till skolan. Inte antagen men på en 11 plats. Och eftersom att jag har gymnasiebetyg med kompliteringar så hamnar jag i en annan urvals grupp, vilket menas att man har mindre chans att komma in. Suck :( Det här får bli sista gången jag söker. Jag kommer åka upp och sätta mig vid uppropet, vara tillgänglig om så behövs annars får jag komma på något annat som jag kan göra.

Men grejen är den att fler och fler läser upp. Skolan utbildar inte lika bra längre, eller så får de bara inte disciplin på eleverna. Nåt är det ju eftersom att det står i tidningarna att färre klarar kärnämnerna. Och om man inte klarar de och inte får läsa upp vad gör man då? Jo, man ska göra sitt bästa i skolan, och egentligen borde man inte behöva komvux för att läsa upp. Men nu är läget så och då sätter högskolan upp en regel. Skit på dem!

Ialla fall. Jag och Johannes har bestämt oss för att flytta upp. Hoppas på att vi kommer in annars får vi lösa det med jobb eller något liknande. Jag vill bara gråta. Jag vill veta nu hur det ska gå. Det är trots allt 40 mil vi flyttar. 40 mil från våra kära familjer. Jag känner redan ångesten smyga sig på. Hur ska det gå? Hur ska jag klara mig? Hur gör vi om vi inte kommer in? Den här biten av livet skulle jag gärna vilja slippa. Men allt är inte som en dans på rosor. Tyvärr.


Igår var det bowling som stod på schemat på kvällen. Det var jag, Johannes, Maria, Isabell,  Mamma, Kari (mammas kille) och hans dotter Gabrielle. Det var kul, men jag var lite ofocuserad igår. Vet inte varför. Men jag hade roligt iaf. Och hör och häpna min kära storasyster fick bättre än mig. Ja det är stort. ;)

Efter det åkte vi hem till Maria för att äta lite gott. Hon hade gjort en god planka, fint upplagt och så. Vi skulle bara ha något enkelt, men vi låter henne styra. Hon tycker det är kul =)
Efterrätten var en jätte fin tårta, som sagt det skulle vara enkelt men den här tårtan skulle kunna vara till en 25, 50- års kalas. ( Kolla hennes blogg mariacn.blogg.se )

Tror att boken kallar nu. Behöver något annat att tänka på.

Puss kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Så tråkigt att höra att du kanske inte kommer in på skolan. Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa :) Massor med kramar

2010-08-06 @ 10:27:58
Postat av: martin

go for it! Jag tror faktiskt att du kommer in. Brukar väl vara många som hoppar av?



2010-08-06 @ 10:40:19
URL: http://paramnesia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0